onsdag 28 mars 2012

Tassimo T20



Här kommer som utlovat en liten recension av våran Tassimo kapselmaskin!




Jag är ju egentligen ingen riktig kaffedrickare, gillar mest typ latte macchiato eller cappucino, men det är just det jag tycker fungerar så bra med Tasse, det finns nåt för alla. Bland annat the, varm choklad, chai latte och olika kaffedrycker, Har provat de flesta som finns, men favoriterna är chai latte, latte macchiato och Earl grey. Det jag  saknat är fler the-sorter, men upptäckte just att nu under veckan har det kommit till 3-4 nya sorter! Men tyvärr inget citronthe! Sedan vore det bra med en funktion att bara kunna få en kopp med upphettat vatten, så man kan gömma undan vattenkokaren också : )


Priset då: Tycker absolut maskinen var värd de ca 900 jag gav för den, utan tvekan. Dock är ju inte kapslarna billigast direkt, men om jag betalar 58 kr för 8 koppar chai latte hemma, så är det ju fortfarande billigare än en kopp på Waynes, så då klagar jag inte!


Miljö: Det finns ett sammarbete mellan Tassimo och Terracycle Inc som förvandlar dina använda kapslar till andra varor som pennfodral och underlägg bla. och för varje kapsel som man skickar till Terracycle skänker Tassimo 10 öre till Rainforest Alliance. Däremot kan man ju undra hur många som gör sig det besväret...

Modell: Jag tycker man kan nöja sig med den enklaste modellen T20, då det främsta som verkar skilja modellerna åt, förutom priset, verkar vara vattenbehållaren. Tycker våran med 1,5 liter funkar utmärkt. Visst, är man några stycken som ska ha en kopp får man ju fylla på, men tycker det känns fräscht att fylla på ofta, vanligtvis blir det ju en/två koppar per tillfälle, sen står den ju bara halvfull några timmar. Det roliga med T20 är också att man kan byta ut fronten på maskinen!



Bara slå till om ni funderar på att köpa en : )



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar