torsdag 15 september 2011

Pappersros


Imorse vek jag pappersrosor så det stod härliga till!



Och dom både luktade gott och var goa att mysa med : )



Jag ritade upp en mall på en blomma med fem blomblad, där den minsta hade samma omkrets som en enkrona. Det är lättast om man ritar upp en cirkel först och sedan skulpterar ut bladen. Sedan är det bara att göra fler i stigande storlek. Jag ritade av föregående blomma så blir dom automatiskt lite större.


Sedan är det bara att forma dom lite med tumnageln så de får vik i mitten av varje blad.


Sedan gjorde jag ett hål i mitten på alla och trädde på de på en ståltråd med lite lim mellan varje blomma. Kom ihåg att vika ståltråden upptill så bladen hålls kvar.



Jag vek ihop de innersta bladen och limmade, så den fick en liten knopp som döljer ståltråden.



Hur lätt som helst och fint också. Använd dom till att dekorera paket, i håret eller varför inte på en påse : )




KRAM

3 kommentarer: